Bebelan Terbaru BeloG MTT

Tuesday, June 21, 2011

Perempuan EMO dengan lelaki EGO

Assalammualaikum..


Nak continue cerita pasal ego boleh? Tak boleh oke tak apa tetap gak nak stori mori..  ^^ Macam yang semua orang tahu tak tentu hala memang sifat lelaki yang penuh dengan egois.. theee~Perempuan pon sama ada egonya juga tapi kureng sikit la kot kalau nak di bandingkan dengan yang lelaki...Ego orang perempuan ni paling tak pun duduk diam diam menyepikan diri kira merajok la tu.. Haha



Kadang kadang lelaki ni tak sedar diri.. Ggrrr ! Bukan tak sedar diri tak sedar yang kadang kadang tindakan dorang dengan ego tak tentu hala tujuannya boleh buatkan perempuan ni jadi emo tak tentu pasal la kan.. Tapi nanti keluar pula ayat "U ni asyik emo jer pahal?" ..Dah tentu la kalau ego si lelaki dah menguasai yang si perempuan akan jadi emo sebabnya laki ni kadang kadang bila ego dah mula menguasai diri dorang tak sedar dah apa yang keluar dari mulut tu..Terlajak perahu boleh berundur terlajak kata tak ada button reverse oke.. Haha 

Biasanya saat macam ni la si perempuan akan beralih arah daripada utara ke selatan dengan membawa diri..Abaikan sebab munasabah dah lari daripada fakta..Sambung balik,cinta si perempuan boleh beralih arah la sebab dah tak tahan dengan ego pasangannya..Perempuan lebih sukakan lelaki yang menghargai dirinya..Kalau dorang curang jangan salahkan orang lain..Kaji balik tentang sikap kita....Jiwa perempuan ni lembut,dia nak di hargai,bukan untuk di kasari...(Skema sebab nak bajekk cool..Haha)

Memang susah nak control ego sebenarnya baik lelaki ataupon perempuan,tapi apa apa pon atas diri sendiri jugak la kan..Kalau kita mampu bersabar dan tak terlalu ikutkan perasaan marah dan nak tunjukkan kau bagos,aku lagi bagos tu...

Nota kecik : Pendapat hati nurani jer..Jangan ego dan jangan terlalu emo tak baik untuk kesihatan hubungan~ :)


Terima kasih membaca sampai juling bijik mata~ :)




6 Orang balas bebelan:

iz said... [MTT reply to this comment]

Namun bukan semua ego itu buruk2 aje.. Kan??

c u m u h a m a said... [MTT reply to this comment]

nice entry .

macam terkena kat diri sendiri ja skang nih . huhuh .

tp kan , kalo lelaki tuh merajuk tak tentu pasal , perlu ke kita mengalah ? :)

farahin nasir said... [MTT reply to this comment]

kalo nak ego pun biar la berpada.. pmpuan nie mmg kadang2 tak kisah kalo mengalah.. cume kalo selalu kalah, rase cam nak mengamuk jugak.. hahaha..

CERITERA KISAH

mas saari said... [MTT reply to this comment]

ego tu boleh tapi biarlah bertempat dan jangan keterlaluan...

Rahmad said... [MTT reply to this comment]

lelaki memang terkenal dgn sifat semula jadi ego..

tp klu ego pun berpada-pada..

amniey91 said... [MTT reply to this comment]

yup..btol pn..lau pompuan slalu nk kna mngalah nk kna dgar ckp dy..angin gak la..:D

È