BEG KURSUS/SEMINAR/GALAS

Bebelan Terbaru BeloG MTT

Wednesday, July 20, 2011

Bakal pewaris nenek kebayan

Assalammualaikum..

Kebizian melanda sungguh seawal pagi membataskan jari ghairah menari di atas pagi pagi menyemakkan dashboard serta memjulingkan bijik mata para lalink sekalian.. Kerja baru yang di tugaskan menyebabkan kebizian akan sentiasa membelengu seawal pagi.. =.=’

Orang lain sibuk nak memasang mata empat,MTT pon tidak melepaskan peluang supaya dapat menyerupai nenek kebayan yang sudah mahu pencen hujung tahun ini..Tatkala pandangan mata yang selalu kabur lagi tidak jelas memaksa tuan empunya badan segera dengan kadar 1800km/sesaat ke kedai cermin mata berdekatan untuk memasanag dua bijik mata lagi..

Setelah dengan gopoh lagi gelojoh telah pon pergi ke kedai cermin mata entah hape namanya,lupa nak tengok tapi yang pasti di presint diplomatik di Putrajaya pada hari Isnin lepas untuk menyerahkan diri agar dapat menggantikan nenek kebayan suatu hari nanti..

Semalam siaplah cermin mata yang di tunggu tunggu agar dapat memandu dengan terang lagi jelas di malam hari..Oleh kerana memiliki bentuk muka yang sedikit panjang menyebabkan kesukaran mencari bingkai yang bersesuaian teramat lah memeningkan kepala hotak yang senonet ni..Tapi akhirnya jumpa jugak yang bersesuaian..

 

SAM_0082

Yang akan sentiasa menemani kemana saja selepas ini.. =.=’

Nak atau tak nak membajekkan diri poyo serta bakal menggantikan nenek kebayan terkemuka di abad ini MTT kena jugak memasang dua mata lagi atas sebab sebab munasabah berikut ;

  • Malam bila memandu tak nampak signboard
  • Segala jenis objek yang di lihat menjadi pecah pecah,yakni blurr
  • No plat W di lihat serupa K (Jauh bezanya tu..) =.=’
  • Cahaya kegelapan malam membataskan mata untuk melihat dengan terang lagi jelas
  • Apabila kilauan silau membataskan mata untuk melihat jalanraya,tolak campur bahagi darab sama dengan SILAU

 

SAM_0072

Ini la dia bakal pewaris nenek kebayan masa akan datang,hamek dari tepi sebab munasabah dari depan sejibik macam nenek kebayan ! .. =.=’

 

Nota kecik : Minum air carrot atau makan carrot boleh pulihkan mata yang rosak kankankan?

 

Terima aksih membaca sampai juling bijik mata  … ^^

29 Orang balas bebelan:

Alya Esprézzo said... [MTT reply to this comment]

rabun jauh ke dekat? ahahahaha alaaa pakai cermin mata pun lawa jugak syg, ekekekekeke..pewaris nenek kebayan?? ngeeeeeeeeeeeee..

Alya Esprézzo said... [MTT reply to this comment]

rabun jauh ekk? erkk..mmg patot pakai cermin mata laa tu.. T___T

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

Haha Rabun jauh tak tinggi sangat power syg..Silau yang tinggi so bila drive memalam bahaya.. =.='

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

Haha Rabun jauh tak tinggi sangat power syg..Silau yang tinggi so bila drive memalam bahaya.. =.='

Niena Pengembara Ilahi said... [MTT reply to this comment]

hehehe kte sama, isk.. igt nenek kebayan apa tdi..

Niena Pengembara Ilahi said... [MTT reply to this comment]

klau xpakai msti rasa pening

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@Niena Pengembara Ilahi : Hikhik.. Ha'ah kak kalau tak pakai sakit kepala,tangkap urat mata tak nak lepas lepas dah.. Hehe ^^

BERT said... [MTT reply to this comment]

PAKAI KONTEKLEN LA NANTI BERTAMBAH 8 KALI GANDA SYUNNNNNNNN HUHU

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@BERT: Mulanya ingat nak pakai lens jer sis tapi kena ceramah pulak dengan orang kedai tu,katanya mata kita pakai 24jam,kalau nak bergantung pada lens jer,nanti mata tak sukup rehat..At least kalau pakai spek,kat rumah kalau nak tengok tv tak nampak pon boleh pakai..Kalau kat rumah pakai lens tu macam melampau pulak.. Hikhik

Atiqah Wadiah said... [MTT reply to this comment]

sy pon silau jgk tp sgt2 malas nk pakai spec..huhu

risa said... [MTT reply to this comment]

kena banyak makan sayur hijau..tengok bangun celik mata terus pandang benda2 hijau...basuh mata ngan embun setiap pagi:)

Taufan Bin Ribut said... [MTT reply to this comment]

bufday bile??meh kite hadiah kan cermin mate frogskin bia syle sikit ^_^


Entri Terkini : Asal lah cakap jepang lak ni????
Entri terdahulu :Tentang aku si blogger picisan

Watch my video songs ^_^

tyka said... [MTT reply to this comment]

sama lah kita rabun... dengan silau lg... ohhh nice la speck ituuu

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@Atiqah Wadiah : Mula tu fikir malas jugak tapi bahaya la yunk.. :)

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@risa : Haa mama MTT pon salu pesan macam tu jugak.. :)

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@Taufan Bin Ribut : 2hb Januari , sila save dalam otak.. Hahaha =.='

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@tyka: Sila lah tukar satu yang baru.. hehe :)

ir yien 9897 said... [MTT reply to this comment]

wewwiit awek kaca mata.. huhuhu
kalau nak keluar malam2 upah yien jadi driver MTT sejam gaji 1K =))

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@ir yien 9897 : Umangggaihhh sejam 1K ? Pengsannnnnn !

Aunty P :) said... [MTT reply to this comment]

MTT welcome to the club :)

mas saari said... [MTT reply to this comment]

samalah ngan akak...tapi pakai spek kat rumah je! kalau pi opis ngan kuar jalan2 pakai mata palsulah...hehehehee

~Queen Q~ said... [MTT reply to this comment]

que dulu pakai spec jugak..
now, prefer contact lens.. senang cket..
MTT, nenek kebayan mane pakai spec laaaaaaaaaaaa.

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@Aunty P :) : Hahahaha Jadi geng dah ! =.='

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@mas saari : Lecehkan kak.. :(

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@~Queen Q~ : Memang la sayang,tapi rupa MTT pakai spek yang macam nenek kebayan pencen tu.. Hikhik ^^

Rozuan Ismail said... [MTT reply to this comment]

kalau wan dulu beria nak pakai cermin mata,sekarang ni,amik ko,sejak bercermin mata ni rasa rimas plak pakai

AnaAnis.MUsliMah said... [MTT reply to this comment]

Siyes!!! spek tu so nicee..hohohoo..

Nour Eyza said... [MTT reply to this comment]

kalau kena dgn muka spek tu nampak cun je.. hehehe
spek saya putus tali cermin tu belum betulkan lagi... huuuuu

Namee Roslan said... [MTT reply to this comment]

laily...kita samaaa.speck kita samaa only mine colour biru. :D mana ada macam nenek kebayan :D cun lah! :D ni gara2 mengadap depan lappy ja ni..tu rabunn.

È