BEG KURSUS/SEMINAR/GALAS

Bebelan Terbaru BeloG MTT

Monday, July 11, 2011

Tolong bandingkan aku dan dia boleh (?)

Dalam kehidupan ni persaingan tu adalah sesuatu amalan yang bijaksana lagi sesuci minyak masak murni..Tuan haji bakhil sangat suka mengorat cikgu Murni kerana kemurnian hatinya yang memang tak ada bandingannya..

Tapi masalah besar manusia zaman sekarang apabila mereka suka membanding bandingkan diri mereka dengan orang yang berada di sekeliling mereka..Tak kira la daripada segi fizikal ataupon daripada sudut apa sekali pon..

Bila keluar ramai ramai dan duduk singgah minum di kedai mamak Muhibbah sambil minum teh tarik bergelas gelas mula lah akan adanya satu demi satu perbandingan yang akan kedengaran daripada satu mulut ke satu mulut yang lain..Bukan CPR yer para lalink… =.=’

Perbandingan dari segi fizikal akan mula di kupas dari satu sudut hingga habes air di sedut…

 

Manusia A : Ehh ko nampak tak awek tu?

Manusia B : Awek mana satu??

Manusia A : Yang pakai baju bling bling tu la..

Manusia B : Haaa nampak…kenapanya? Ce cite ce citeeee…

Manusia A : Kau rasa rambut dia dengan rambut aku sape lagi panjang?

Manusia B : Haaa? Pon boleh jadi isu?

Manusia A : Halaaa lek la derrr ! Wa tanya jer..Soh lu jawab bukan kena bayar pon..

Manusia B : Haa rambot ko lagi panjang !

Manusia A : Owhh ya? Tapi rambot dia lagi lebat kan?

 

Daripada satu kupasan akan tercetus satu lagi kupasan yang lain bagi memastikan ada perbandingan yang akan terus menerus di buat sehingga lah terasa puas di hati.. =.=’

 

Nota kecik : Perbandingan adalah untuk terus menerus bergaya,bermutu serta keunggulan ekk?

 

Terima kasih membaca sampai juling bijik mata.. ^^

20 Orang balas bebelan:

...Minah BluR... said... [MTT reply to this comment]

HAHA tak puas dengan diri sendiri lah tu...nak lebih sokmo..

Edy Ramanov said... [MTT reply to this comment]

rambut pun leh jadi isu gak ya. hehehe. aduyai

azrijohan said... [MTT reply to this comment]

ya.lebih senang cerita...boleh masuk bab mengumpat ni.kan kan...betul tak?

azam said... [MTT reply to this comment]

boleh ye jadikan perbandingan....

cantik di mata??.....di hati tak siapa yang tahu....

Sunah Sakura said... [MTT reply to this comment]

kalo bandingkan untuk jadi lebih baik dari segi attitude, tu lebih better kan sis?

Umedia Network said... [MTT reply to this comment]

haa. Betul2. Macam2. :)
btw, nice entry. ;)

miszatie said... [MTT reply to this comment]

actually x elok membanding2 nih..coz nnt ade rse riak/rendah dr at the same tyme..n akan timbul pula rase x bersyukur if in a negetive way..but in a positive way ok la utk improve ourself..:)

s u a r a h e a R t y said... [MTT reply to this comment]

bila perbandingan menjadikan kita org yg positif itu adalah baik asal bukan disertai dengan niat yang tak baik :)

*bersyukur dgn apa yg kita ada lebih baik kot. . .sebab org kata , kdg apa yg kita lihat indah pada org tak semestinya jugak indah bila kita ada benda yang sama. . .


entri khas utk MTT :)

http://suarahatisipujaanhati.blogspot.com/2011/07/bila-mereka-melawat-kawasan.html

Jer ... said... [MTT reply to this comment]

wakaka :D . jgn la banding2 orang :)

saiazuan said... [MTT reply to this comment]

hehe gaya mutu dan ke unggulan~

atwr #4 on release
http://eleventx.blogspot.com/2011/07/atwr-comic-4-budak-budak.html

diana said... [MTT reply to this comment]

itu maknanya nak mencari kesempurnaan..
mencari atau mengaharap..
antara dua tu la..

CWL wanie LovelA said... [MTT reply to this comment]

ADA JUGA CM TU EM

aimaniman said... [MTT reply to this comment]

tuw lae manusia.. mana pernah puas dengan apa yg ada pasti nak lebih dr org lain, kalu orang lain lebih terasa diri kurang tp x pernah pon nak tingkatkan diri untuk jd yg paling lebih.. tu yg peliknya kan....

siti kektus said... [MTT reply to this comment]

perbandingan yg sihat tak salah rasanya kan kak.

tapi kalau banding yg melalut2, tak bokeh jugak

^^

Mr.Baiz said... [MTT reply to this comment]

mr baiz rambut pendek..ade ke orang nak banding..hikihk...

mas saari said... [MTT reply to this comment]

kalau perbandingan tu secara sihat takpe..

Kalamhati said... [MTT reply to this comment]

huhu kalu nak banding dari segi penampilan mmg takkan sama manjang la kot..sbb setiap kita berbeza kan..

nak bandingkan dari sudut perwatakan atau sikap maybe boleh supaya kita boleh jadi better then before..=)

Norhisham Nordin said... [MTT reply to this comment]

hahaha... takpe asalkan perbandingan dibuat utk tujuan perbaiki diri... tak kira laa sifat luaran atau dalaman...kan?

Norhisham Nordin : Jom Singgah Blog Saya

Red said... [MTT reply to this comment]

member nak sedap kan hati je tu. okay okay joke. tehee.. :P

Namee Roslan said... [MTT reply to this comment]

prmpuan mmg ada je bnda nk lawan. paling menyampah..aku dgn dia sape lg lawaa???? entah ape2 ntah. i ada kenal satu blogger ni..dia jenis mcm tu. sbb tu namee tulis entry KESIAN KAT PEREMPUAN MCM NI. haha. sibuk nk kutuk2 rupa pmmpuan lain. mcm lah dia tu lawa sgt.

È