Bebelan Terbaru BeloG MTT

Monday, August 1, 2011

“ Oitttt jangan tunjuk ‘anu’ kau laaaa (!)“

Assalammualaikum..

Alhamdulillah hari ni kita semua dah mula berpuasa bersama sekali lagi pada tahun ini.. Kemain eksaited lagi pagi tadi nak bangun sahur sampaikan susah sangat nak melelapkan bijik mata malam tadi..

Bila dah sampainya hari pertama di bulan Ramadhan ni MTT teringat,pernah mengalami satu kejadian yang agak mengerikan,meloyakan serta menjijikkkan.. Susah nak di gambarkan apetah lagi nak di bayangkan.. Haishh naseb la masa tu baru berusia belasan tahun..

Pada suatu hari di bulan Ramadhan yang keheningan serta kepanasan tengah hari,MTT berdiri di sebuah bustop untuk menunggu kekasih hati datang untuk berjimba jimba jembol.. Eyh bukan,MTT tunggu seorang kawan perempuan..

Di tempat MTT menunggu tu adalah seorang mamat dan seorang gadis ayu yang menunggu bas di situ.. Tiba tiba berhentinya sebuah kereta Wira,no plat dah tak ingat dah , berhenti di hadapan bustop tersebut..

Lama juga la dia berhenti di situ,pabila bas tiba lelaki yang menunggu di bustop sama tadi telah pon berlalu dan meninggalkan MTT dan seorang gadis ayu tadi di bustop tersebut..MTT tetap menunggu kawan yang di tunggu tak timbol timbol tadi dengan hati yang sabar serta bibir tersenyum lebar..

Sedang cuba mengalih pandangan daripada kehijauan pokok di hadapan MTT terpandang lelaki yang berhenti di hadapan bustop tu tadi

Tibaa tibaaaaaa ..

Dia keluarkan ‘anu’ dia laaaaaaaaaaaa !

“Euwwwwww,kureng asam jerok mangga punya warga emas perak gangsa ! “

MTT pada mulanya terpinga pinga macam nak bertukar jadi singa laut dah masa tu,MTT dan gadis ayu tadi saling berpandangan..

“Isyhh ! tak boleh jadi la mangkok tingkat nie melampau ! Muka melayu,tak tahu ke buat buat tak tahu ni bulan puasa?? “

Maaf warga gangsa MTT terpaksa dan kamu yang memaksa untuk bertindak di luar kawalan..

MTT menuju ke kereta tersebut dan menendang nendang pintu kereta warga gangsa tersebut sambil memekik dengan vokal seakan Jacklyn Victor .. (Gangsa sebab tak ada akal fikiran yang waras)

“Woiiii ! Tak malu ker haa tunjuk ‘anu’ ! Dah la bulan puasa ! Hormat sikit boleh tak haaa ! “

Kelam kelibut macam kucing nak beranak kembar siang warga gangsa tersebut tu berlalu meninggalkan bustop tersebut..

Fuhh ! Legaaa…

Oleh kerana sifat kejantanans lebih terserlah pada masa dahulu lebih terserlah..Ala ala tomboy gitu jadinya tidak la harus takots akan situasi sebegitu rupa yer..Gadis ayu yang ada sama di bustop tersebut terkebil kebil bijik mata dia nengok tindakan MTT.. Hikhik (Budak lagi kann..)

Yela,sape yang tak hangenkan? Kalau tak nak hormatkan diri sendiri yang tak tahu malu buat keje tak masuk akal macam tu masa hari pertama bulan puasa,hormatkan sikit orang sekeliling.. =.=’

 

Nota kecik : Selamat menunaikan ibadah puasaaaa..

 

“Jangan puasa yangg yokk,siang siang bukak periokkk .. “

 

Terima kasih membaca sampai juling bijik mata.. ^^

14 Orang balas bebelan:

abdullah gazali said... [MTT reply to this comment]

ish ish ish..
memang dah hilang kewarasan kot..
dia nak kencing ke ape?huhu
kureng tol lah !!

selamat menunaikan ibadah puasa yea MTT....

Panggil aku Han said... [MTT reply to this comment]

Pergh agak tetttt...jgk..

QueeN TerataI said... [MTT reply to this comment]

pernah gak alami peristiwa mcm ni.. tp bukan di bulan puasa la.. time tu kecik lg.. sek ren... ada patut org tua tu tunjuk anu dia.. adesssss

terus lari g panggil cikgu tau! hehhe seraaammmmmmmm

Muaz Faris said... [MTT reply to this comment]

'anu' ape tu..? ape kejadahnya pak gangsa buat camtu.

ady said... [MTT reply to this comment]

mmg x bertamadun..untung MTT bagi 'gangsa' kalau saya bagi penyepak je

Cik Arda :D said... [MTT reply to this comment]

ishhh..macam2 la...arda pernah kena kat asrama..memang takde harga diri betoll...grrr

Rahmad said... [MTT reply to this comment]

dia kencing berdiri ker mtt kat bus stop tu..?

Abszeen Picco said... [MTT reply to this comment]

hmm...macam pernah dengar cerita ini, tapi dimana ya?

shigellazoster said... [MTT reply to this comment]

hahah... kalau cs time tu amik pisau kasi potong.... :)

oli-go said... [MTT reply to this comment]

waaaaa...MTT memang hebat la..tabik spring sebab berani sound org tu..pape pun salam ramadhan..

Mohd Izzar said... [MTT reply to this comment]

selamat berpuasa..

Amy Syaquena said... [MTT reply to this comment]

pernah mengalami situasi macam nie memang geram gileeeeeeeee...

p/s: mtt amy dah masukkan blog anda di bloglist amy kalau sudi jom kita exchange link tq..muahhhxxx

khansyaa' al khairiyah mohd ujang said... [MTT reply to this comment]

ish. pernah jugak mcm ni. time dalam bas =='
hisy. dah takde kje lain kot. ngek

kaizen said... [MTT reply to this comment]

ewww.... xde kije ke hape??

*hati2 yer tuan blog.. mkin lame mkin bahaye pompn2 skang...

È