Bebelan Terbaru BeloG MTT

Monday, September 26, 2011

Pabila pagi menjelma seharusnya …

Assalammualaikum …

 

PenangNasiLemakkuih_std

Silakan menjamah bijik mata dengan sarapan yang sedap lagi mengiurkan..

 

Kehadapan ketengah kebelakang dan ke atas para lalink sekalian .. Di harapnya kalian berada dalam keadaan yang sehat dan sejahtera hendaknya.. Tersasul dah macam nak menulis sepucuk surat untuk sang pembaca pulak.. Hakkktuihhh !

Sudah kah anda semua membuncitkan perot yang montel agar bertambah montel di pagi hari yang aman permai jaya ini ? Yaaaaa , sekali lagi akan bersama MTT untuk terus menerus membebel tanpa mengeringkan air liur pada pagi yang permai ini..

Sarapan , ada orang yang mengatakan bahawasanya sarapan pagi ni tak penting untuk memulakan hari mereka akan tetapi tetttttttttttttttttttt ! ianya sama sekali telah jauh menyimpang sehingga ke Simpang Pulai ya..Sarapan amat amat amat amat lah penting untuk memulakan hari kita pada setiap hari…

Nak memulakan operasi membebel syok sendiri oleh yang demikian kalau ingin muntah darah kaler pelangi silakan tanpa segan dan terpilu silu …

 

Ada yang beranggapan ;

  • Alaaa , tak yah sarapan..Lunch terus jer nanti save sikit .. Ekkkk !
  • Alaaa , sarapan ? Nanti beratos kali aku g toilet .. Ekkkk !
  • Alaaa , perot tak boleh terima la masuk sarapan pepai buta .. Ekkkk !

 

Akan tetapi yang dan sebenarnya sarapan ni boleh membantu kita memulakan hari dengan penuh bersemangat kembara waja viva .. Kalau kita tak bersarapan sedikit sebanyak emosi kita akan terganggu .. Yala pabila perot tak di isi badan tak bertenaga mula lah ;

 

  • Nak mengamuk tak tentu hala tujuan
  • Pantang silap sikit memang kena sembur
  • Pala hotak asyik nak memikir yang negatif sesaja

 

Perkara perkara di atas boleh menimbulkan ketidak senangan orang di sekeliling kita dan oleh yang demikian sila lah menjamah walaupon hanya seketol kueh karipap , tak kesah lah kalau inti karipap tersekat di celahan gigi dan menampakkan sedikit ketidak senonohan janji jamah sikit sebagai mengalas perot yang montel supaya tidak menyakiti hati orang sekelilingggg ..

 

 

 

 

Nota kecik : Selain memberikan tenaga , kepala hotak pon akan dapat berfungsi dengan baek der !

 

 

Terima kasih membaca sampai juling bijik mata .. ^^

 

Yang membebel sakan pepagi buta ,

belog

11 Orang balas bebelan:

Niena Pengembara Ilahi said... [MTT reply to this comment]

klo sarapan akak xsuka makan makanan yg berat seperti batu, timah dan besi...

mas saari said... [MTT reply to this comment]

betul tu, jangalah skip sarapan pagi...tak elok!

syiela said... [MTT reply to this comment]

erk.. semua teringin nk makan...

Mrs.Yie said... [MTT reply to this comment]

akak x boleh makan kuih pagi2 x kenyang la di..kena makan nasi gak..nasi lemak ke,nasi minyak ke,nasi dagang ke..hehehee

Rozuan Ismail said... [MTT reply to this comment]

alamak,belom brekfes lagi la

Bro ahmad said... [MTT reply to this comment]

MTT tunjuk makanan ni nak belanja ke?..boleh2 sedapnya, penting sarapan pagi memberi tenaga.

maszull said... [MTT reply to this comment]

salam MTT...sarapan pemberi tenaga utk memulakan hari yg baru,makan sedikit walaupun segelas susu...:)

Amy Syaquena said... [MTT reply to this comment]

Setuju dengan MTT, dulu memang amy x suka sarapan pagi tapi bila dah berkahwin dan perlu sediakan sarapan untuk suami secara tak sengaja amy terbiasakan diri untuk bersarapan pagi sama...alhamdulillah dah dekat 3 tahun dah pun dan amy akan teruskan bersarapan pagi hehe..

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said... [MTT reply to this comment]

nasib baik dah bekfes pg td hehehe

Puan tia said... [MTT reply to this comment]

kita mmg xleh bekfes nnti sakit perut..dan mmg xlalu pon nak makan pagi..lunch je trus n petang n malam ..huhuhuhuhuhu melantak..

Aziela said... [MTT reply to this comment]

Kalau skip breakfast, haruslah meroyan sepanjang hari...huhuhu..Tak mampu untuk skip. Buruk padahnya.

È