BEG KURSUS/SEMINAR/GALAS

Bebelan Terbaru BeloG MTT

Monday, September 26, 2011

Tatkala bebanan membelengu akal dan minda

Assalammualaikum..

 

Kesibukan melanda jiwa dan raga betul dengan aktiviti di hujung minggu yang lalu *skema jap* daripada ke kenduri kendara hingga lah ke open house open house yang terakhir..Syawal pon dah tak berapa lama lagi akan meninggalkan kita serta melabuhkan tirainya.. Sobsssss !

Di saat saat ketengangan urat otak sedang bekerjasama menjalankan tugasan bagi memeningkan kepala manusia dan membuatkan hotak menjadi stress akibat daripada tekanan tekanan daripada seluruh pelusuk masalah haruslah otak dan seluruh organ badan bersatu padu mencari jalan penyelesaian..

 

Manusia sememangnya tak pernah lepas daripada ;

  • Memikul bebanan masalah dalam kepala Ngalahkan PM !
  • Memikul masalah rakan rakan setelah penat mendengar MTT pendengar yang baek taw ! Hakktuihh !
  • Memikul tekanan di tempat kerja Walaupon seorang pekerja yang berkhemah , Hakktuihh !
  • Memikul tekanan yang ada di persekitaran Konon sangat consern dengan persekitaran , Hakkktuihhh !
  • Memikul tekanan dunia blog yg semakin seram sejuk Konon mcm pengasas blog , Hakktuihh !

 

Sebab munasabah terlalu mengambil kira faktor faktor dan kejadian kejadian aneh yang berlaku di sekitar bumi membuatkan kepala ini menjadi berat dan memerlukan penggantian memori kad yang baru dengan kadar yang teramat segera.. Cehhhhhhhh !

Betul , betul , betullll orang kata pabila ada masalah dan tekanan emosi ataupon yang seangkatan dan setaraf dengannya kita harus lah perbanyakkan ;

 

  • Bersolat
  • Berzikir
  • Berdoa
  • Membaca Al-Quran

 

Akan tetapi ketahui lah kalian bahawasanya terdapat satu lagi cara untuk menghilangkan stress .. Dengan segala hormatnya di persilakan yang di pertuan besar peneman setia di kala waktu waktu MTT ingin mengurangkan bebanan yang menghinggap dalam pala hotak ini ……

Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ,

 

Nyummmiiiiiiii ♥ ~ Slurpppppp !

HOT DRINK CADBURY

Di selangi hirupan Susu Dutch Lady atauopn Hot Cekelat Cadbury.. Memang double triple nyummmiiii ! ♥

 

Kalah cicah cok udang dengan sambal kering punya mabeles.. Tak tak tak , masih juga tak dapat menandingi.. toinkkk toinkkk ! ^^

 

Antara yang menjadi peneman setia di kala hotak dah jem dek bebanan yang memang dah tak terpikul.. Terbaca di satu artikel juga bahawasanya coklat ni sememangnya boleh hilangkan stress .. Kalau stress makan lah sebanyak berjuta juta juta juta juta ketol agar dapat meringankan sedikit sebanyak masalah yang membelengu akal dan minda

 

 

‎"Pernah ker kite terfikir macam mana hati yang senonet ni mampu menanggung pelbagai jenis beban dan 1001 rasa ... "

 

 

Nota kecik : Kalau ada migrain jangan melahap berjuta juta juta juta ketol , nanti pengsan susah pulak ..

 

 

Terima kasih membaca sampai juling bijik mata.. ^^

 

 

 

Penggemar cekelat & penghirup Susu Dutch Lady dan Hot Cekelat tegar ,

belog

12 Orang balas bebelan:

Namee Roslan said... [MTT reply to this comment]

ahaa, sama macam namee.suka tk chocolate bila stress ! :D

maszull said... [MTT reply to this comment]

salam MTT...coklat bestnya...boleh hilangkn stress....:)

Sunah Sakura said... [MTT reply to this comment]

hehehe...makan ceklat leh bagi releks sebab manis... ;)

Isteri Encek Bard said... [MTT reply to this comment]

dulu klu tension suker makan cokelat, tapi sekang nie cam dah tak berapa minat plak ngan makanan manis nie.. tak tahu kenapa

Kalamhati said... [MTT reply to this comment]

haduhh juling mata tgk pic2 yg menggoda jiwa tu..hehe

Freaky said... [MTT reply to this comment]

hu hu sabo mtt.. banyakkan berehat dan beriadah baru la rasa tenang balik minda tu

Nur Zulaikha said... [MTT reply to this comment]

hihihi..kite serupa....sedap sgt coklat tapi awasss....dh mkn sekali nnt ketagih..hu3

Bigdaddyz said... [MTT reply to this comment]

rupa yer iklan daa...haha

sergeant keroro said... [MTT reply to this comment]

dutch lady, dengan coklat! terbaik!

Syazwan Che Deraman said... [MTT reply to this comment]

hehehhe.
dah lama tak makan dan minum cokelat.
last minum masa duk asrama.
dah lama tak beli cadbury.
belanja la wan ni!!

makin jarang MTT update.
busy ngan kerja kan?

have a good day.

kakchik@ella said... [MTT reply to this comment]

MTT, KC pun kekdg cmtu .. bila stress, mkn. Bila dh mkn, stress. Hihihi

AIEN NOT ALIEN said... [MTT reply to this comment]

hati ada power menyerap tekanan..hihi..

cokelat satu mamak...!!! kasi lebih coklat haaa.. :)

È