Bebelan Terbaru BeloG MTT

Wednesday, October 19, 2011

Beza RAKYAT MALAYSIA dan NEGARA LUAR | Budak 2 tahun digilis 2kali |



Assalammualaikum ..




Kanak kanak di gilis dan tidak di endah kan oleh 18 org manusia yang lalu lalang !



Semuanya tentu dah tahu tentang kejadian yang teramat menyayat hati pabila seorang kanak kanak digilis 2kali dan tidak di endahkan langsung oleh 18 orang manusia yang berhati batu agaknya yang lalu lalang di situ..

Nak di katakan kanak kanak tu ibarat patung yang tak bernyawa yang terbaring kat situ sangat BOHONGGG ! Dia dah digilis dan dah tentunya suara teriakan kanak kanak tersebut dapat di dengari oleh manusia yang berhati batu yang lalu lalang kat situ kannn??


Saat tengok berita tentang ni malam kelmarin tiba tiba dalam hati senonet ni terdetik ;

"Ya Allah , bersyukurnya haku membesar di bumi bernama Malaysia ni "



Sebab munasabahnya :

Rakyat Malaysia Prihatin :

  • Kalau terjadinya perkara perkara yang begini dalam Malaysia dah tentunya orang pertama yang ternampak kejadian sebegini akan menghulurkan bantuan dengan kadar yang segera bagi mengelakkan terjadinya perkara yang tak di ingini
  • Jangan kata kan ternampak manusia yang sedang di timpa musibah yang menarik perhatian rakyat Malaysia membantu malah kalau ada haiwan seperti kucing dan etc yang telah di langgar dan dah mati di tengah jalan pon masih sanggup rakyat Malaysia berhenti dan mengalihkannya..Apetah lagi kalau manusia.. =..=”


Undang undang yang ketat :

  • Akan tetapi ada juga yang berpendapat kalau menolong seseorang makhluk yang di landa musibah akan berpanjangan lah kaitan 'penyelamat' dengan kes tersebut,berkemungkinan besar 'penyelamat' akan di bawa bersama ke balai untuk memberi keterangan,menjadi saksi di mahkamah dan etc




Tapi tapii tapii dan tetapiii mujur lah dalam sejuta mungkin hanya ada segelintir saja yang berfikir jauh sampai ke undang undang yang bakal di hadap sebelum menghulurkan bantuan..Sebab munasabahnya sebelum mereka nak membuang tebiat dengan memikirkan tentang apa yang bakal di hadap seeloknya mereka menyelamatkan dulu nyawa manusia atau manusia yang di timpa musibah sebelum ianya jadi bertambah buruk .. =..="

Sebab munasabahnya seramai 18 orang yang lalu lalang di situ hanya berlalu dan pergi?? Dan reaksi pemandu van hanya di sebabkan undang undang yang di reka cipta oleh manusia ?? Ini jawapan yang melambangkan kecilnya nilai nyawa berbanding undang undang di China yang di reka manusia :

undang undang china
Credit to : Namee Roslan



Di sebabkan hilang nilai sebuah nyawa akibat undang undang manusia , ini terjadi :

                                 


Hopely dekat Malaysia TAK AKAN terjadi perkara begini :'(


Semalam MTT tengok Buletin Utama ,TV3 katanya keadaannya semakin stabil..Berita mana yang lebih tepat yer? =..="











Nota kecik : Dimana lah letaknya nilai nyawa seorang kanak kanak yang tidak berdosa tu jika nak di bandingkan undang undang yang di reka oleh manusia ?? =..="



 

Terima kasih membaca sampai juling bijik mata ..

Kesal ,

 



45 Orang balas bebelan:

mas saari said... [MTT reply to this comment]

akak buat entri ni pagi ni! geram sangat dengan sikap rakyat disana..memang kejam!!


rasanya dah meninggal, banyak dah baca berita pasal dia meningggal!

ir yien 9897 said... [MTT reply to this comment]

sangat bersyukur hidup di malaysia..
kejam nyer hati manusia kat sana..

missbby said... [MTT reply to this comment]

tak terkata la..sedih tak terhingga..

nur amalina athman said... [MTT reply to this comment]

negara china, penduduk yang ramai..mungkin dorang anggap takda masalah klau sorang mati pun.
itulah undang2, kadang2 tk adil langsung.

sedih tengok kanak2 tuu..

malaysia pulak, tk hbis2 sal buang bayi..
dunia akhir zaman.

IEQAH said... [MTT reply to this comment]

semalam ieqah tgok berita pun ati de terdetik : alhamdulillah rakyat malaysia tak macam tu...

ps: mmg org malaysia kdg-kdg terlebih amek thu jugak kn..haha

Irnie Rinawaty said... [MTT reply to this comment]

sedih giler kan...
yup kat Malaysia rakyat lebih prihatin.:)

Syazwan Che Deraman said... [MTT reply to this comment]

tak sanggup tengok video tu.
kesian ;(

Rai said... [MTT reply to this comment]

yeap..ada beberapa kes kat china diorg terlanggar tak mati..lepas tu tikam atau langgar bagi mati sbb nak dapat hukuman yg lebih ringan..

salahnya adalah undang2...

PinKy MoMMa said... [MTT reply to this comment]

diaorg ingat budak tu macam super mak kot..sengalll!

yg langgar vodoh..yg tengok lagi lar vodoh!

Mr.Baiz said... [MTT reply to this comment]

tulah pasal mana letaknya nilai keperihatinan orang2 sana kan..biarkan budak tu mcam tu je..kejam..

ejulz said... [MTT reply to this comment]

brp kali dah nk cuba tgk video ni.. intenet lembap giler..

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said... [MTT reply to this comment]

masyaallah.. tak sanggup nak tengok sampai habis...

Niena Pengembara Ilahi said... [MTT reply to this comment]

erm.. sedih akak tgk vdeo tu..kesian sesgt2....

Miss Nadya said... [MTT reply to this comment]

tu la..sikit pon dorang tak tolong..ee...sakit jer hati tengok klip video tu..:(

EndyScenes said... [MTT reply to this comment]

ini la rakyat di negara cina . kite selamat berada di negara MALAYSIA , yang melahirkan nilai harmoni kn (;

aimie amalina said... [MTT reply to this comment]

T________________T
sgt sedihh
hmmm
napelah
emmm
x taw nk ckp cm mne
bersyukur masih ada disini..

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@mas saari : Memang undang undang dorang kalau membantu akan kena tanggung kos perubatan dan etc selain daripada kena saman kak..Naseb baik la kat Malaysia ni kita tak ada undang undang bangang macam tuh.. =..="

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@ir yien 9897 : Tapi ada juga orang Malaysia yang tak bersyukur hidup dalam Malaysia ni =..="

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@missbby : Kesian sangat kat budak tu :(

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@nur amalina athman : Mungkin tu salah satu faktor bangang yang dorang ikut kot :'(

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@IEQAH : Takpe yunk , prihatin jangan sampai negara kita jadi macam ni kann :(

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@Irnie Rinawaty : Syukur kita jadi anak Malaysia kann :')

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@Syazwan Che Deraman : Mula mula tengok kat fb , MTT ingatkan anak patung.. :(

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@Rai : Undang undang paling bangang pernah dengar kann =..="

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@PinKy MoMMa : Sama sama bangang kann :(

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@Mr.Baiz : Sangat kejammm :(

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@ejulz : Nanti line ok tengok laaa..

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@ADZA IRDAWATI aka MAK DARA : Kekejaman manusia berpunca dari undang undang yang di reka cipta...:(

YanaMIB said... [MTT reply to this comment]

mula2 xnk tgk tau video ni sbb rs mcm kompem ngeri..pehtu ujang soh jugak tgk..kita tgk dr jauh je la kn..haha and rs mcm, YA ALLAH!! apesal bdk tu dorg anggap mcm kucing br kena langgar??? hehh~

sgt gila undang² kt sana..buatkn rakyat pn jd xde perikemanusiaan -.-

kakchik@ella said... [MTT reply to this comment]

semakin hilang sifat insani manusia zmn skrg ni.

amiey lee said... [MTT reply to this comment]

sedehhh sgt

AHMAD AFIQ said... [MTT reply to this comment]

bersyukur ngan undang2 sekarang

Namee Roslan said... [MTT reply to this comment]

em smua asalnya sbb undang2 kt china. siapa yg tolong, maka dia kena tanggung smua kos perubatan :( sbb tu smua org takmau tlg.. :(

Rtp Farra Arisha said... [MTT reply to this comment]

seandainya ada insan yg sempat membantu adik yuen, she may gets live in this world untill now biarpun dalam kondisi yg tidak menyenangkan :'(

laskar pelangi said... [MTT reply to this comment]

dasyatkan pasal budak tu.tengok video tu dah rasa nak nangis..dan sekarang budak tu nak mati kan?
=(

sayunya hati bila dapat tau rakyat negara China macam tu.taknak pergi sana! hu3

SoLy SoLicious said... [MTT reply to this comment]

bersyukur dilahirkan di bumi Malaysia tercinta

sergeant keroro said... [MTT reply to this comment]

Pentingkan diri masing2. Ish.

JIJI YU said... [MTT reply to this comment]

pasal budak tu..citer die lain kan sebenarnya

m!3yr4h_LolLy said... [MTT reply to this comment]

rakyat tak berperikemanusiaan langsung. aishh

Eera Shera said... [MTT reply to this comment]

kejamnya dorang!

maszull said... [MTT reply to this comment]

assalamualaikum MTT...bersyukurlah kerana kita hidup di bumi Malaysia yg aman damai dan semua rakyatnya yg prihatin kn...:)

p/s bangga jadi anak Malaysia...

myravea said... [MTT reply to this comment]

Sedihnya :'(

Alhamdulillah, bersyukur dilahirkan di Malaysia..

Ariena Hisham said... [MTT reply to this comment]

Memang sedih sangat sangat bila tgk budak Yue macam ni. Orang skrg macam dah takde sifat kemanusiaan langsung :'(

*Act like a LADY & think like a BOSS :)
Do not compromise with any such of "man" outside there. Yeahh go girls, please beware okay (!)
Jom baca entry saya :)

Santri T.P.I.N.I said... [MTT reply to this comment]

Tuhan masih jaga kanak-kanak walaupun dia bukan org Islam kerana kanak-kanak tiada dosa...rasa kalau kena tayar yg pertama tu mungkin yue yue tak cedera teruk tapi lepas tayar yg kedua tu terus nampak keluar darah..

Kepala Keretapi said... [MTT reply to this comment]

orang cina kan ramai sgt..populasi sgt tinggi..jadi dia galakkan orang dia kalau nak laggar org ..pastikan lggar smpai mati..

È