BEG KURSUS/BEG GALAS

NAK CANTIK?

Bebelan Terbaru BeloG MTT

Thursday, October 13, 2011

Manusia TAK SUKA MASALAH tapi SUKA MENCARI MASALAH

P/S : Entri samar samar bayangan

 

 

Selamat dah mengenyangkan perot tersayang bersama nasi berani yang memang membuatkan MTT menjadi gagah berani kemain dah ni ha.. Konon berani lepas dah melahap nasi berani.. Hakkktuihhh !

Bila sebut pasal berani orang selalu cakap kalau nak hidup dalam dunia yang penuh pancaroba merba ni seharusnya menguatkan semangat daripada segi fizikal dan mental.. Tak kira lah nak tempuh makhluk makhluk yang hebak hebak kat abad ni dengan cara terang terangan mahupon halus halusan..

Terngiang ngiang kat cupin telinga ni pesan mama ;

 

“ Kita hidup ni kena selalu sabar , biar apa pon orang buat kita , jangan cari masalah kalau tak nak dapat masalah “

 

Bila terkenang dan mengenang ngenang ada betulnya kalau kita tak cari masalah dengan orang , orang tak akan cari masalah dengan kita yang kecil lagi kerdil nie.. Pernah dengar tak ayat ayat berikut ?

 

  • Kita kaya , ada orang lagi kaya (Jadi jangan berlagak terlebih)
  • Kita miskin , ada orang lagi miskin (Kita susah ada yang lagi susah)
  • Kita lawa , ada orang lagi lawa (Jangan bajek cantik la kononnya)
  • Kita kuat , ada orang lagi kuat (Jangan ingat kederat kita tulang besi)

 

 

Tapii tapii tapiiii , susah nak jangka hidup di bandar metropolitan begini bila sentiasa adanya orang orang yang selalu nak cari masalah dengan orang yang tak nak masalah..Nak duduk di tepian jendela sambil meng-hirup hot cekelat pon tak senang hati sampaikan boleh tersedak sedak keluar hot kaler pelangi .. =..=”

Kederat kita adalah tulang pat kerat manusia biasa yang tak boleh di transformasi kan menjadi tulang dawai besi yang tak lut dek apa jenis halangan yang datang..Kadang kadang bila kita tak cari masalah dengan orang , orang yang akan carti masalah dengan kita ..

 

Contoh 1 :

 

p/s : Cerita sebenar yang benar benar terjadi semalam .. =..=”

 

 

Sedang enak si B melepak di celahan warong Mak Jenab sambil mencungkil cungkil tahi gigi yang melekat di celahan dalaman gigi datangnya seorang makhluk yang entah daripada pelusuk mana menyerang dengan caci makian , di cakap oleh si B silalah beredar jangan buat kacau

Selepas beredar si makhluk gilo datang menyerang dari arah belakang dengan rakusnya..Si B membalas serangan maka terjadilah serangan yang bertubi tubi ..Maka tercetus dan meletus lah peperangan antara 2 makhluk yang hebak di abad ini .. =..=”

 

 

 

 

 

Nota kecik : Manusia tak suka masalah akan tetapi manusia suka mencari masalah.. Hakkktuihhh !

 

 

 

 

Terima kasih membaca sampai juling bijik mata ..

 

Yang sedang kerisauan ,

belog

41 Orang balas bebelan:

oli-go said... [MTT reply to this comment]

kalau ade sifat dengki dan dendam, kompem akan ada masalah..

Namee Roslan said... [MTT reply to this comment]

buat taktau je MTT. gila ke apa dtg caci org tak tentu hala..

Namee Roslan said... [MTT reply to this comment]

eh lupa nk tanya, lepas tu si B react apa ?

IEQAH said... [MTT reply to this comment]

betul tu..bilaa masalah dtg tak suka..tapi da bebas dr masalah lagi mau cari..manusiaa..normal la teww

Mr.Baiz said... [MTT reply to this comment]

manusia memang begitu..tak puas dgn ape yang ada..suka cari pasal..hihihi..

aimie amalina said... [MTT reply to this comment]

waaaaaa
lame x singgah siniii
heheheh
betol tu cek MTT
aihhhh
jgn biar kite nak pi cintai masalah
sedgkan masalh yg sedia ada pon x terlerai lagi
hehehehe

Niena Pengembara Ilahi said... [MTT reply to this comment]

pendek kata..walau apa pn,msti ada org yg tak puas hati dgn kte

Rtp Farra Arisha said... [MTT reply to this comment]

kejadian sebegitu remeh menjadi susah apabila dia sendiri yg mencari masalah. sedangkan everybody gonna to get way from problems..:(

i agree with ur mama's point then. kita hidup di dunia hanyalah sementara, so, berbuat baik berpada2, berbuat jahat jgn sesekali :))

very nice entry. and its full of lessons ;)

Areliff said... [MTT reply to this comment]

skak ayat nota kecik ko tu ekekekee :P

Woofer Storm said... [MTT reply to this comment]

suka entry ni,kdg2 manusia ni gila..tak tahu diri sdg membuat kerja gila walaupun tak gila mana pun..hehee

follow blog ni..slmt bknlan^^

SoLy SoLicious said... [MTT reply to this comment]

suko bebenor ha carik mslh kn..hahaha

Syazwan Che Deraman said... [MTT reply to this comment]

betol tu, jangan sesekali cari masalah..hidup akan sentiasa aman, orang pun akan respek.

Kathy Tuah said... [MTT reply to this comment]

kdg2 org yg cari masalah dgn org yg x nak cari masalah..tu yg paling bermasalah..huhu

lady fena said... [MTT reply to this comment]

betol2. setuju. tadak maslah nak cari maslah. huhu

maszull said... [MTT reply to this comment]

salam MTT...betul apa yg MTT ckpkn tu manusia mmg x suka masalah tapi suka mencari masalah....

semoga ada kesedaran pd manusia yg suka cari masalah pd org lain...:)

shida said... [MTT reply to this comment]

ye..shida bace smpai habis..ahaks...
oh manusia...wait...kite kan manusia...:P
huk3

Eera Shera said... [MTT reply to this comment]

pepatah biar org buat kita asal kita jgn buat org cm x kena je ngan zaman skrg yg hebak ngat ni.

kite yg halal dan suci umpama safi balqis ni pun org suka cari pasal.grrr...

Atiqah Wadiah said... [MTT reply to this comment]

hadoiiii~suka sgt carik mslh..dok diam2 sudah kan..org x kacau kita,watper kita nk kacau org..huhu

mas saari said... [MTT reply to this comment]

memang ada orang yg camtu, suka sangat cari masalah ngan orang lain!

Amy Syaquena said... [MTT reply to this comment]

Ignore je beb , usah di layan orang macam tue..x de masalah pergi cari masalah...

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@oli-go : Kadang kadang kite sendiri tak tahu apa masalah orang sampai nak cari masalah dengan kite =..="

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@Namee Roslan : Dorang bergelut Namee sampai di leraikan.. =..="

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@IEQAH : Perangai manusia ni kite tak boleh nak jangka kan.. =..="

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@Mr.Baiz : Cari pasal kalau tak nyusahkan orang lain takpe..Ni menyusahkan.. =..="

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@aimie amalina : Macam macam jenis manusia yang ada kat abad ni yang buatkan kite takot kalah takotkan hantu oncat oncat :D

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@Niena Pengembara Ilahi : Betul Kak Niena ! Orang sentiasa tak puas hati evendo kite tak kacau orang pon ! =..="

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@Rtp Farra Arisha : Tapi orang zaman sekarang suka create masalah kan =..="

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@Areliff : Macehhhh :D

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@Woofer Storm : Ade otak tapi tak nak guna pakai kankankan :D

Selamat berkenalan ! :)

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@SoLy SoLicious : Tu la namanya manusia kan.. =..="

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@Syazwan Che Deraman : tapi manusia suka create masalah yang buat jadi tak best =..="

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@Kathy Tuah : Haaa tepat sangat tuh ..

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@lady fena : Human being =..="

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@maszull : Wasalam mama.. Kadang kadang orang suka cari masalah dengan kita buat jadi tak tahan tuh =..="

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@shida : Yela kita pon manusia :D

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@Eera Shera : Memanggg.. Tapi kalau boleh kita elakkan cari masalah dengan orang kan ker lebih aman hidup kita :)

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@Atiqah Wadiah : Manusia kadang2 tak suka tengok kesenangan orang lain pon ade gak =..="

Macam lari tajuk jer.. hehe

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@mas saari : Tak ada kena mengena pon nak jugak cari masalah.. =..="

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@Amy Syaquena : Kena dekat orang terdekat dengan MTT babe tu yang buat rasa geram sangat tu.. Rasa nak karate jer.. Hukhuk :D

JIJI YU said... [MTT reply to this comment]

masalah tu akan selalu ada..its up to ourself rite..kemain aku spekin

BeloG MTT said... [MTT reply to this comment]

@JIJI YU : Itu lah namanya KEHIDUPAN :)

È